Disse generelle vilkår og betingelser for Stichting Webshop Keurmerk er udarbejdet i samråd med Consumentenbond [Forbrugerforeningen] i forbindelse med Self-Regulation Coordination Group [Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg CZ] under Det Socioøkonomiske Råd [Social-ecomische Raad] og træder i kraft den 1. juni 2014



INDHOLD


Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Iværksætterens identitet

Artikel 3 - Anvendelsesområde

Artikel 4 - Tilbuddet

Artikel 5 - Aftalen

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Artikel 7 - Forbrugerens forpligtelser i betænkningsperioden

Artikel 8 - Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostninger

Artikel 9 - Iværksætterens forpligtelse i tilfælde af fortrydelse

Artikel 10 - Udelukkelse af fortrydelsesretten

Artikel 11 - Prisen

Artikel 12 - Overholdelse og ekstra garanti

Artikel 13 - Levering og udførelse

Artikel 14 - Løbende præstationskontrakt: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klageprocedure

Artikel 17 - Tvister

Artikel 18 - Yderligere eller ændrede bestemmelser

Artikel 19 - Ændring af de generelle vilkår og betingelser for Webshop Keurmerk

Artikel 1 – Definitioner

I disse vilkår og betingelser har følgende udtryk følgende betydning:

  1. Tillægsaftale : en aftale, hvor forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgsaftale , og disse varer, digitale indhold og/eller tjenester leveres af den erhvervsdrivende eller en tredjepart på grundlag af en aftale mellem denne tredjepart og den erhvervsdrivende;
  2. Fortrydelsesret : den periode, hvor forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
  1. Forbruger : den fysiske person, der ikke handler som led i sin kommercielle, handelsmæssige, håndværksmæssige eller professionelle virksomhed;
  1. Dag : kalenderdag;
  2. Digitalt indhold : data produceret og leveret i digital form;
  3. Løbende leveringskontrakt : en kontrakt, der har til formål at levere varer, tjenesteydelser og/eller digitalt indhold i en given periode;
  4. Bæredygtig databærer : ethvert middel, herunder e-mail, der giver forbrugeren eller den erhvervsdrivende mulighed for at lagre oplysninger, der er rettet mod ham/hende personligt, på en sådan måde, at fremtidig konsultation og brug muliggøres i en periode, der svarer til det formål, som oplysningerne er beregnet til, og som muliggør uændret gengivelse af de lagrede oplysninger .
  5. Fortrydelsesret : Forbrugerens mulighed for ikke at fortsætte aftalen om fjernsalg inden for fortrydelsesfristen;
  1. Iværksætter : den fysiske eller juridiske person, der er medlem af Stichting Webshop Keurmerk, og som leverer produkter, (adgang til) digitalt indhold og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
  2. Fjernsalgsaftale : en aftale indgået mellem entreprenøren og forbrugeren inden for rammerne af et organiseret system til fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, hvorved der gøres eksklusiv eller yderligere brug af en eller flere fjernkommunikationsteknologier indtil aftalens indgåelse;
  3.  Standardformular til fortrydelse : den europæiske standardformular til fortrydelse, der er inkluderet i bilag 1;
  4. Teknologi til fjernkommunikation : et middel, der kan anvendes til at indgå en aftale uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende er sammen på samme sted på samme tid.


Artikel 2 – Iværksætterens identitet

Rosalyne BV

Westeinde 23
3844DD, Harderwijk
Holland

E-mailadresse: mary@rosalyne.co.uk
Telefonnummer: +31 6 26650816

Handelskammerets nummer; 92257739

Momsregistreringsnummer; 459 5085 56


Hvis iværksætterens aktivitet er underlagt en relevant licensordning: oplysninger om tilsynsmyndigheden;


Hvis iværksætteren udøver et lovreguleret erhverv:

den faglige forening eller faglige organisation, som vedkommende er medlem af;

hans professionsbetegnelse, det sted i EU eller i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde , hvor den tildeles;

en henvisning til de gældende regler for professionel praksis i Holland og information om, hvor og hvordan disse regler for professionel praksis kan tilgås.


Artikel 3 – Anvendelsesområde

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.
  2. Før indgåelse af en fjernsalgsaftale skal den erhvervsdrivende stille teksten til disse generelle vilkår og betingelser til rådighed gratis og hurtigst muligt. Hvis dette er rimeligt umuligt, skal den erhvervsdrivende angive, på hvilken måde de generelle vilkår og betingelser kan gennemgås, og at de vil blive tilsendt gratis på anmodning, inden fjernsalgsaftalen indgås.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten i disse generelle vilkår og betingelser, i modsætning til det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalens indgåelse, også leveres til forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren nemt kan gemme den på et langtidsholdbart datamedie. Hvis dette er rimeligt umuligt, vil det blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt til forbrugeren gratis på anmodning, enten elektronisk eller på anden måde, inden fjernsalgsaftalens indgåelse;
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller tjenestevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit anvendelse i overensstemmelse hermed, og i tilfælde af modstridende vilkår og betingelser kan forbrugeren altid appellere til den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham/hende.


Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud er af begrænset varighed, eller hvis visse betingelser gælder, skal det udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter, digitale indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til at sætte forbrugeren i stand til at vurdere produkterne, tjenesterne og/eller det digitale indhold tilstrækkeligt. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse retvisende billeder af de leverede produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende.
  3. Alle tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet.


Artikel 5 – Kontrakten

  1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 bliver aftalen gyldig, når forbrugeren har accepteret tilbuddet og opfyldt de fastsatte vilkår.
  2. Hvis forbrugeren accepterer tilbuddet elektronisk, skal den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af ​​tilbuddet elektronisk . Så længe modtagelsen af ​​nævnte accept ikke er bekræftet, kan forbrugeren hæve aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, skal den erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for den elektroniske dataoverførsel og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal den erhvervsdrivende overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Entreprenøren kan, inden for lovens rammer, indhente oplysninger om Forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser og alle fakta og faktorer, der er relevante for ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis entreprenøren på baggrund af resultaterne af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller anmodning begrundet med begrundelse eller til at knytte særlige vilkår til gennemførelsen.
  5. Før levering af produktet skal den erhvervsdrivende sende følgende oplysninger sammen med produktet, tjenesten eller det digitale indhold skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan lagre det på en tilgængelig måde på en langtidsholdbar databærer:
    a. besøgsadressen på iværksætterens forretningssted, hvor forbrugeren kan rette henvendelse med eventuelle klager;
    b. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller i givet fald klare oplysninger om, at han er fritaget for fortrydelsesretten;
    c. oplysningerne vedrørende eksisterende eftersalgsservice og garantier;
    d. Prisen inklusive alle afgifter for produktet, tjenesten eller det digitale indhold, hvor det er relevant leveringsomkostninger og betalings-, leverings- eller gennemførelsesmåden for fjernsalgsaftalen;
  6. betingelserne for at opsige kontrakten, hvis kontrakten har en varighed på mere end et år eller er på ubestemt tid.
  7. standardformularen til fortrydelse, hvis forbrugeren har fortrydelsesret .
  8. I tilfælde af en løbende leveringskontrakt gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.


Artikel 6 – Fortrydelsesret

 

Hos Rosalyne tilbyder vi en 30 dages tilfredshedsgaranti. Det betyder, at du har ret til at returnere dine produkter – også hvis de har været i brug – inden for 30 dage efter modtagelsen, uden at angive en grund.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget produktet. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du kontakte vores kundeservice og meddele os dette inden fristens udløb.

 

Artikel 7 – Forbrugerens forpligtelser i fortrydelsestiden 

  1. I denne periode skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med forsigtighed. Forbrugeren må kun udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og virkning . Princippet er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet på den måde, som det er tilladt at håndtere et produkt i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for den værdiforringelse af produktet, der skyldes en håndtering af produktet, der er gået ud over det, der er tilladt i stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet ham alle juridiske oplysninger om fortrydelsesretten inden indgåelse af aftalen.


Artikel 8 – Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostninger

1. Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal du inden for 30 dage efter modtagelse af produktet sende en meddelelse til Rosalyne via e-mail eller kontaktformular.

2. Produkterne skal returneres senest 14 dage efter, at fortrydelsen er meddelt.

3. Forbrugeren bærer de direkte omkostninger ved returneringen.

4. De oprindelige leveringsomkostninger refunderes ikke. Har du fået gratis fragt, fratrækkes fragtomkostningerne fra din refusion.

5. Produkterne må være brugt i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere produktet. Også brugte produkter kan returneres under garantien.

6. Produkter skal returneres i forsvarlig emballage.

7. Rosalyne dækker ikke tabte eller beskadigede returpakker, der ikke er sendt med sporing.

 

Artikel 9 – Iværksætterens forpligtelser i tilfælde af fortrydelse

  1. Når din returnering er godkendt, vil Rosalyne refundere købsbeløbet til det oprindelige betalingsmiddel inden for 5–7 hverdage.
  2. Har du modtaget gratis levering, fratrækkes de faktiske fragtomkostninger fra refusionen.
  3. Rosalyne kan tilbageholde refundering, indtil produktet er modtaget, eller forbrugeren har fremlagt dokumentation for afsendelse.
  4. Ved defekte eller forkert leverede varer tilbyder Rosalyne gratis ombytning. Vi kan i den forbindelse bede om billeddokumentation.

   

Artikel 10 - Udelukkelse af fortrydelsesretten

Rosalyne accepterer returneringer, også af brugte produkter, inden for 30 dage. Derfor udelukkes ingen produkter automatisk fra fortrydelsesretten. Dog gælder refusionen ikke hvis:

    • produktet returneres efter fristens udløb,

    • produkterne er blevet ødelagt med vilje, eller

    • der er tydelig misbrug af politikken (gentagne returforsøg uden reelt brug).



    • Artikel 11 - Prisen
  1. Priserne på de leverede produkter og/eller tjenester må ikke forhøjes i den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode, med forbehold for prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan Iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, som er uden for Iværksætterens kontrol, til variable priser. Tilbuddet skal angive muligheden for at være underlagt udsving, og det faktum, at eventuelle angivne priser er målpriser.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af ny lovgivning.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har aftalt det, og
  5. de er et resultat af lovbestemmelser eller bestemmelser, eller
  6. Forbrugeren har bemyndigelse til at annullere aftalen inden den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  7. Alle priser angivet i forbindelse med levering af produkter eller tjenester er inklusive moms.

Artikel 12 – Opfyldelse af en aftale og yderligere garanti

  1. Entreprenøren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med kontrakten, de specifikationer, der er anført i tilbuddet, rimelige krav til brugervenlighed og/eller pålidelighed samt gældende lovbestemmelser og/eller myndighedsforskrifter på den dato, kontrakten blev indgået. Hvis det er aftalt, garanterer entreprenøren også, at produktet er egnet til anden brug end normal.
  2. En ekstra garanti tilbudt af Entreprenøren, dennes Leverandør, Producent eller Importør påvirker aldrig de rettigheder og krav, som Forbrugeren kan gøre gældende over for Entreprenøren vedrørende manglende opfyldelse af Entreprenørens forpligtelser, hvis Entreprenøren har misligholdt sin del af aftalen .
  3. Ved "ekstra garanti" forstås enhver forpligtelse fra entreprenøren, dennes leverandør, importør eller producent, hvorved denne overdrager visse rettigheder eller krav til forbrugeren, der går ud over, hvad der er lovpligtigt, i tilfælde af at denne ikke overholder sin del af aftalen.


Artikel 13 – Levering og udførelse

  1. Entreprenøren skal udvise den bedst mulige omhu ved bestilling af ordrer og udførelse af produktordrer samt ved vurdering af anmodninger om levering af tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som Forbrugeren har oplyst til Entreprenøren.
  3. Med behørig overholdelse af bestemmelserne i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser skal den erhvervsdrivende udføre accepterede ordrer med bekvem hastighed, dog mindst inden for 30 dage, medmindre en anden leveringsperiode er aftalt. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan opfyldes eller kun kan opfyldes delvist, skal forbrugeren informeres herom inden for en måned efter bestilling. I sådanne tilfælde har forbrugeren ret til at hæve aftalen uden omkostninger og med ret til eventuel kompensation.
  4. Efter afvisning i overensstemmelse med foregående afsnit skal den erhvervsdrivende returnere den betaling, som forbrugeren har foretaget, omgående, men senest inden for 30 dage efter afvisningen.
  5. Risikoen for tab og/eller beskadigelse af produkter bæres af den erhvervsdrivende indtil levering til forbrugeren eller en på forhånd udpeget og meddelt forbrugeren repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.


Artikel 14 – Løbende præstationsaftaler: varighed, opsigelse og fornyelse

Afslutning
1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med behørig overholdelse af opsigelsesreglerne og med højst en måneds varsel.
2. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for et bestemt tidsrum, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, ved udgangen af ​​den bestemte periode med behørig overholdelse af opsigelsesreglerne og med højst en måneds varsel.
3. Forbrugeren kan annullere aftalerne nævnt i de foregående afsnit:
- når som helst og ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en given periode;
- i hvert fald på samme måde, som de blev indgået af ham;
- til enhver tid med samme varsel, som Entreprenøren har fastsat for sig selv.
Udvidelse
4. En aftale indgået for en bestemt periode, der omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
5. Uanset foregående afsnit kan en tidsbegrænset kontrakt , der omfatter regelmæssig levering af dagblade, aviser, ugeaviser og blade, stiltiende fornyes for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med et varsel på højst en måned .
6. En aftale, der er indgået for en bestemt periode og omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige den med et varsel på en måned. Opsigelsesvarselet er højst tre måneder, hvis aftalen vedrører levering af dagblade, aviser, ugeblade og blade, der finder sted regelmæssigt, men sjældnere end én gang om måneden.
7. En aftale med tidsbegrænset regelmæssig levering af prøveabonnementer på dagblade, aviser, ugeblade og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) fornyes ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.
Varighed

  1. Hvis en kontrakts løbetid er mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige kontrakten efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og billighed taler mod opsigelse før udløbet af den aftalte periode.


Artikel 15 – Betaling


  1. Medmindre andet er fastsat i aftalen eller i de yderligere betingelser, skal de beløb, som forbrugeren skal betale, betales inden for 14 dage efter fortrydelsesfristen, eller hvis der ikke er nogen fortrydelsesfrist, inden for 14 dage efter aftalens indgåelse. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode at løbe fra den dag, hvor forbrugeren har modtaget bekræftelsen af ​​aftalen.
  2. Ved salg af produkter til forbrugere er det ikke tilladt at forhandle en forudbetaling på mere end 50% i de generelle vilkår og betingelser. Hvis der er aftalt en forudbetaling, kan forbrugeren ikke gøre nogen rettighed gældende vedrørende udførelsen af ​​den pågældende ordre eller den/de pågældende tjeneste(r), før den aftalte forudbetaling er foretaget.
  3. Forbrugeren har pligt til straks at underrette den erhvervsdrivende om mulige unøjagtigheder i de betalingsoplysninger, der er blevet givet eller angivet.
  4. Hvis forbrugeren ikke har opfyldt sin(e) betalingsforpligtelse(r) rettidigt , og den erhvervsdrivende har påpeget over for ham, at betalingen var forsinket , og givet forbrugeren en frist på 14 dage til at opfylde betalingsforpligtelserne , skal forbrugeren betale den lovpligtige rente af det skyldige beløb, og den erhvervsdrivende er berettiget til at opkræve forbrugeren eventuelle udenretslige inkassoomkostninger. Disse udenretslige inkassoomkostninger udgør højst 15 % for udestående beløb op til € 2.500, 10 % for de efterfølgende € 2.500 og 5 % for de efterfølgende € 5.000, dog mindst € 40. Den erhvervsdrivende kan fravige de ovennævnte beløb og procentsatser til fordel for forbrugeren.


Artikel 16 - Klageprocedure

  1. Virksomheden har en velkendt klageprocedure og håndterer klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over aftalens opfyldelse skal indgives fuldt ud og klart beskrevet til den erhvervsdrivende inden for rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager indsendt til den erhvervsdrivende vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende svare inden for perioden på 14 dage med en meddelelse om modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. En klage over et produkt, en tjeneste eller en service fra den erhvervsdrivende kan også indgives via en klageformular på forbrugersiden på Stichting Webshop Keurmerks hjemmeside (https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/). Klagen vil derefter blive sendt til både den relevante erhvervsdrivende og til Stichting Webshop Keurmerk.
  5. Webshop Keurmerk vil ikke behandle en tvist eller afbryde håndteringen, hvis den erhvervsdrivende har fået betalingsstandsning, er blevet erklæret konkurs eller rent faktisk har ophørt sin forretningsaktivitet, eller webshoppen er blevet suspenderet eller lukket af Webshop Keurmerk.
  6. En tvist vil kun blive behandlet af Webshop Keurmerk, hvis forbrugeren først har indgivet sin klage til den erhvervsdrivende inden for en rimelig tid.
  7. Senest tolv måneder efter tvistens opståen skal tvisten indgives skriftligt til Webshop Keurmerk.
  8. Det er også muligt at registrere klager via den europæiske ODR-platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage)


Artikel 17 - Tvister

  1. Kun hollandsk lov gælder for aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for. Selv hvis forbrugeren bor i udlandet.
  2. Wienerkøbskonventionen finder ikke anvendelse.



Artikel 18 - Yderligere eller afvigende bestemmelser

Yderligere bestemmelser eller afvigelser fra disse vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt medium.


Artikel 19 - Ændring af de generelle vilkår og betingelser for Stichting Webshop Keurmerk

  1. Når Stichting Webshop Keurmerk foretager en ændring, vil vi informere iværksætteren via nyhedsbrevet og offentliggøre de nyeste betingelser på vores hjemmeside (https://www.keurmerk.info/nl/algemene-voorwaarden/).
  2. Ændringer af disse vilkår og betingelser træder først i kraft, efter at de er blevet offentliggjort på passende vis, med den forståelse, at i tilfælde af gældende ændringer i løbet af et tilbuds løbetid, vil den mest gunstige bestemmelse for forbrugeren være gældende.

Adresse Stichting Webshop Keurmerk:

Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam.

Bilag I: Standardformular til fortrydelse


Standardformular til tilbagetrækning


(Udfyld denne formular og returner den kun, når du ønsker at fortryde aftalen)


  • Til: Rosalyne BV



  • Jeg/Vi meddeler hermed, at jeg/vi ønsker at fortryde vores aftale om salg af følgende produkter: [produktets specifikation ]*

levering af følgende produkt(er):



  • Bestilt den*/modtaget den* [dato for bestilling af tjenester eller modtagelse af produkter]*
  • [Forbrugerens navn]
  • [Forbrugerens adresse]
  • [Forbrugerens underskrift] (kun når denne formular indsendes på papir)



*) Slet og/eller udfyld hvor det er relevant.